Tisdag morgon!

god morgon bloggen<3 hann inte skriva om gårdagen! men gör det nuuw istället!
ida kom och hämtade mig ca 13:30 och vi körde ner till Kicki som satt och väntade på oss!
sedan så tog vi kickis bil och lastade på transporten och sedan så körde vi ut till hagen där Runar och hela flocken stog!
sedan så körde vi in bilen + transporten in i hagen, och vi öppnade transporten, och då började flera stycken av unghimgstarna klättra in i transporten av ren nyfikenhet :)
och Runar sprang runt med en liiten flock unghingstar. men efter några minuter så blev han oxå jättenyfiken så han gick in i transporten av sig själv, och då var det 2 andra hästar där inne så då förde vi ut dom andra 2 så runar var själv där inne, sedan så stängde vi och det gick jättebra :D
sedan så körde Kicki ner honom till Ida, och utlastningen gick jättebra
efter det så fick han gå in i en box, sedan så gick jag in till han och tog på/av en grimma! flera gånger
efter det så fick jag ge honom en "avmaskningsspruta" i munnen. gick bra :)
sedan så fick han stå en stund och vänja sig i boxen, efter ett tag så tog vi ut honom och jag började borsta på han :) och Ida visade mig hur man ska krats hovarna på unghästar!
efter  han var ren och fin så började vi leda honom runt i stallet. han lärde sig rätt snabbt hur han skulle betè sig!
efter det så fick han gå in i boxen igen!

sedan så åkte vi hem igen och sedan red jag lektion för Ida på den lilla volten som ligger innuti banan!
det gick jättebra :) hon tyckte hreyfing var jättefin :D<3 så det var jättekul<3




hehe Runar har blivit så ful xD han har tappat typ all man! xD



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0