är facebok en stressfaktor?

Idag på mitt Muntliga engelska Nationella, så snackade även jag och min engelska lärare om stressfaktorer. Efter att vi var klara med de frågorna som var på pappret, så ställde hon den frågan till mig, om facebook är en stressfaktor. ALLA människor har jue lixom facebook, och folk laddar upp bilder hela tiden, snackar med kompisar och uppdaterar sina statusar liite titt som tett. Det finns jue dom (inkl. my self) som är 24/7 inloggade på facebook. Så fort man har gjort något så skriver man ut de på facebook. "Typ jag har duschat"
egentligen varför gör man det för? vem bryr sig egentligen över om du har duschat eller inte? det finns så otroligt mkt saker som man skriver som inte är nödvändigt för allmännheten att veta lixom.
Min lärare sa att hon tyckte att det är en otrolig stressfaktor eftersom man hela tiden var 5 minut går in och kollar sin facebook, om någon har taggat någon i ett inlägg lr i en bild, eller om någon har skrivit något elakt lr dumt om en. Det är väldigt kul att verkligen precis ALLA har typ facebook.
Men vad var de som gjorde alla så 24/7 fixerade av just facebook?
jag kan inte direkt själv säga vrf jag är inne på facebook hela tiden. Inte dirket för att det ALLTID händer något, utan för att det är en vane grejj. Att varje gång jag vaknar så loggar jag in på facebook på min Iphone, och sedan är jag inloggad HELA dagen och kollar liite då och då om det har hänt något!
om även lärarna går in på facebook så fort dem har rast så är det jue illa! vart ska framtiden ta vägen om ALLA är sådana facebook nördar!
världen behöver bli mer facebook befriat!
jag som snart ska på praktik till Island känner att det kommer bli jobbigt att inte kunna kolla min facebook så ofta. Jag ska snacka med Åsa om det finns internet som jag får låna lr hur det är, så man får ha någon kontakt med omvärlden lixom! That's IT!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0