om 3 dagar är det tävling :)

god morgon! är pisstrött, gick upp för ca 20 minuter sedan och nuuw sitter jag här en stund innan det är dags att dra till stallet och börja jobba. Gårdagen blev väldigt lång, på eftermiddagen var vi hos kossorna och jag fick se hur man gör med mjölk maskinerna och grejjer och så fick jag tvätta kossornas bröstvårtor och prov spruta ur dem, var roligt. Sedan på kvällen, precis innan vi skulle gå in till oss och typ ta kväll, så kommer de två nya Tyska praktikanterna som ska jobba i kostallet och säger att det händer något inne hos kossorna, så vi springer dit, och en ko höll på att föda en kalv :) den var så söööwt, nuuw har jag både sätt en ko förlossning och en får förlossning. Bara en häst förlossning kvar sen äre klart då ;) hehe
igår så red jag ett fyrgångs program och ett T2 program för Sara på banan eftersom vi ska iväg till Reykjavik och tävla på fredag. Ska bli grymt kul att visa vad min lilla hest går för ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0