Vattenfall, Bergsklättring och Varmkälla

just nuuw ser jag ut som en död zombie, är så jäääävla trött. Igår kväll så drog vi ut på en okänd roadtrip. Jag, Sara, Elli och Catrin. Först så körde vi och käkade god Pizza, sedan så åkte vi till Seljalndafoss, eller hur det stavas. Seljalndafoss är ett stort vattenfall som var jättevackert. vi tog massa bilder och typ under vattenfallet. Sedan så letade vi efter den varma källan som inte finns med på turistkartan, som en tjej som jobbar på ett Cafè i Selfoss hade skvallrat för oss om, att de var lätt att hitta, men man var tvungen att gå 1 km för att komma dit. så vi letade som tokar och Sara körde typ 30 min på en helt förjävlig grusväg, som vi tillslut fick vända på för att det var väldigt väldigt fel väg. Sedan så körde vi in på en gård och frågade en bonde om ´han hade någon aning om vart vi skulle. Och han guidade oss till ett ställe, där vi trodde att det var. Så vi promenerade över sten och bäckar, upp i bergen osv. sedan ser vi att det kommer vattenånga bakifrån fjällen. Och när vi kommer fram så är det en uppvärmd simbassäng mitt ute i ingenstans, så vi badade där, och jag trodde inte att någon hade vart där på flera år typ, så en stund innan vi skulle dra så kom det 3 killar som skulle bada. Hahahaha så de var lite ironiskt. Sedan så var vi inte hemma för än typ kl 02:00 på natten! men det var fett mys ändå! :)


detta är Seljalandafoss :) fett vackert!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0